sobota, 13 lipca 2013

Rola produktu/usługi w marketingu. Rola i znaczenie marki.

Produkt-cokolwiek co może znaleźć się na rynku, zyskać uwagę, zostać nabyte, użyte lub skonsumowane, zaspokajając czyjeś pragnienie lub potrzebę; może to być dobro materialne, usługa, miejsce, organizacja lub idea.
Klasyfikacja produktów:

  • konsumpcyjny
  • ze względu na właściwości fizyczne i sposób użytkowania:
    • trwały, 
    • nietrwały, 
    • usługa
  • wg rodzaju zachowań nabywczych:
    • częsty zakup,
    • towar problemowy,
    • towar elitarny
  • przemysłowy/zaopatrzeniowy
  • produkty powszednie (podstawowe/impulsywne/nagłej potrzeby)
  • produkty wybieralne (homogeniczne/heterogeniczne)
  • produkty luksusowe
  • produkty niepostrzegalne
Rola produkty:zaspokojenie potrzeb i pragnień klienta, spełnienie oczekiwań klienta, przedmiot obrotu/wymiany na rynku, środek konkurencji, wybór odpowiednich produktów powoduje,  że oferta staje się atrakcyjna, a sprzedawca wiarygodny

Produkt turystyczny-połączony rezultat atrakcji, udogodnień i usług oferowanych w miejscu docelowym; nie tylko dobra i usługi, które turysta kupuje podczas swojej podróży, ale również przeżycia i wrażenia z nią związane; postrzegany jest jako magnes przyciągający turystów z uwagi na swoją unikalność i kompleksowość.

Produkt turystyczny składa się z pięciu elementów:
  1. walory i atrakcje turystyczne
  2. infrastruktura i usługi
  3. dostępność komunikacyjna
  4. wizerunek i postrzeganie obszaru
  5. cena płacona przez konsumenta
Marka-nazwa, termin, znak, symbol, wzór, rysunek lub ich kombinacja stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy i wyróżnienia ich spośród konkurencji.
Funkcje marki: identyfikacyjna, promocyjna, gwarancyjna
Wyróżniki marki: wartość( dostarczana przez producenta), kultura (reprezentuje jakąś), osobowść

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz