Klasyfikacja produktów:
- konsumpcyjny
- ze względu na właściwości fizyczne i sposób użytkowania:
- trwały,
- nietrwały,
- usługa
- wg rodzaju zachowań nabywczych:
- częsty zakup,
- towar problemowy,
- towar elitarny
- przemysłowy/zaopatrzeniowy
- produkty powszednie (podstawowe/impulsywne/nagłej potrzeby)
- produkty wybieralne (homogeniczne/heterogeniczne)
- produkty luksusowe
- produkty niepostrzegalne
Rola produkty:zaspokojenie potrzeb i pragnień klienta, spełnienie oczekiwań klienta, przedmiot obrotu/wymiany na rynku, środek konkurencji, wybór odpowiednich produktów powoduje, że oferta staje się atrakcyjna, a sprzedawca wiarygodny
Produkt turystyczny-połączony rezultat atrakcji, udogodnień i usług oferowanych w miejscu docelowym; nie tylko dobra i usługi, które turysta kupuje podczas swojej podróży, ale również przeżycia i wrażenia z nią związane; postrzegany jest jako magnes przyciągający turystów z uwagi na swoją unikalność i kompleksowość.
Produkt turystyczny składa się z pięciu elementów:
- walory i atrakcje turystyczne
- infrastruktura i usługi
- dostępność komunikacyjna
- wizerunek i postrzeganie obszaru
- cena płacona przez konsumenta
Marka-nazwa, termin, znak, symbol, wzór, rysunek lub ich kombinacja stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy i wyróżnienia ich spośród konkurencji.
Funkcje marki: identyfikacyjna, promocyjna, gwarancyjna
Wyróżniki marki: wartość( dostarczana przez producenta), kultura (reprezentuje jakąś), osobowść
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz