POT działa od 2000, jest to wyspecjalizowana instytucja promocyjna, odpowiedzialna za promocję Polski, jako kraju atrakcyjnego turystycznie, inicjuje, opiniuje i wspomaga plany rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej, odpowiedzialna za tworzenie warunków do współpracy administracji publicznej, samorządu terytorialnego i przemysłu turystycznego, rozwija polski system informacji turystycznej w kraju i na świecie. Inicjuje powstawanie regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych.
Departamenty POT-u i ich zadania:
- departament promocji:
- promocja Polski na rynkach zagranicznych
- departament informacji turystycznej:
- szkolenia, wydawnictwo, publikacje
- biuro strategii i analiz:
- tworzenie, koordynacja i wdrażanie strategii POT
- departament ds. funduszy unijnych
- pozyskiwanie funduszy unijnych na inwestycje
- departament współpracy regionalnej:
- promocja turystyki w kraju, współpraca z samorządami
- konkursy, czasopismo "Aktualności turystyczne"
Finansowanie: z budżetu państwa, dochody własne, dofinansowanie z UE, sponsorzy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz