sobota, 13 lipca 2013

Zadania i funkcje Polskiej Organizacji Turystycznej


POT działa od 2000, jest to wyspecjalizowana instytucja promocyjna, odpowiedzialna za promocję Polski, jako kraju atrakcyjnego turystycznie, inicjuje, opiniuje i wspomaga plany rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej, odpowiedzialna za tworzenie warunków do współpracy administracji publicznej, samorządu terytorialnego i przemysłu turystycznego, rozwija polski system informacji turystycznej w kraju i na świecie. Inicjuje powstawanie regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych.

Departamenty POT-u i ich zadania:
  • departament promocji:
    • promocja Polski na rynkach zagranicznych
  • departament informacji turystycznej:
    • szkolenia, wydawnictwo, publikacje
  • biuro strategii i analiz:
    • tworzenie, koordynacja i wdrażanie strategii POT
  • departament ds. funduszy unijnych
    • pozyskiwanie funduszy unijnych na inwestycje
  • departament współpracy regionalnej:
    • promocja turystyki w kraju, współpraca z samorządami
    • konkursy, czasopismo "Aktualności turystyczne"
Finansowanie: z budżetu państwa, dochody własne, dofinansowanie z UE, sponsorzy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz